Antyspam
REKLAMAA1-DaGrasso-od-01-10-2017-do-31-12-2017
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY
    Mieszkańcy okolic Doliny Służewieckiej narzekają na drogowy hałas

    Mieszkańcy okolic Doliny Służewieckiej narzekają na drogowy hałas (KT)

    REKLAMA

    Pomiary natężenia ruchu drogowego wykazały, że normy akustyczne w rejonie Doliny Służewieckiej są przekroczone. Miasto włącza ursynowską lokalizację w plan Programu Ochrony Środowiska przed Hałasem. Zmiany mają wejść w życie w 2018 roku - zaraz po zaplanowanych konsultacjach społecznych. Kolejne pomiary będą przeprowadzone także od strony ulic Symfonii i Bartoka. 

    Spółdzielnia "Stokłosy" złożyła wniosek o pomiary akustyczne już w grudniu ubiegłego roku. Mieszkańcy narzekali na nadmierny hałas przy Dolinie Służewieckiej oraz wzdłuż budynków przy ul. Symfonii i Bartoka.

    Warszawskie Biuro Ochrony Środowiska zleciło firmie zewnętrznej przeprowadzenie pomiarów, które wykazały, że w rejonie Doliny Służewieckiej normy rzeczywiście są przekroczone. Maksymalne wartości mogą wynieść 65 dB w ciągu dnia i 56 dB w porze nocnej. Tymczasem w okolicy skrzyżowania z ul. Koncertową zanotowano odpowiednio 68,2 dB i 65,3 dB.

    Teren wokół Doliny Służewieckiej został włączony w miejski Program Ochrony Środowiska przed Hałasem, który powstaje m. in. na podstawie tzw. mapy akustycznej.

    Jeśli górne granice wartości dziennych i nocnych są przekroczone wprowadza się środki zaradcze. Jakie? W Polsce najczęściej stosuje się bariery naturalne, czyli sadzenie drzew. Popularne są też bariery dźwiękochłonne i rzecz najbardziej oczywista - poprawa jakości dróg.

    Na jakie rozwiązania BOŚ zdecyduje się w rejonie Doliny Służewieckiej? Tego jeszcze nie wiemy. Konsultacje społeczne odnośnie zmian zaplanowano na przełomie 2017 i 2018 roku. Uchwała, która wprowadzi nowy program antyhałasowy, wejdzie w życie po wysłuchaniu wskazówek i uwag mieszkańców. Ci mają jednak poważne obawy.

    - To nie będą pierwsze konsultacje społeczne w tej sprawie. Podczas ostatnich odrzucono wszystkie uwagi mieszkańców. Ludzie wciąż mówią o uszczerkach zdrowotnych, jakich doznają z powodu nadmiernego hałasu, jeśli urzędnicy ich nie wysłuchają, to lepiej nie będzie - komentuje Piotr Barczak, mieszkaniec, który walczy o ograniczenie hałasu drogowego w rejonie Doliny Służewieckiej.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

    • 0
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 0
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW

    14Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~Jan 14 2 miesiące temuocena: 100% 

      W ramach poprawy sytuacji Dolina jest obecnie na potęgę zabudowywana, gdzie się tylko da. A najgłośniej teraz będą krzyczeć ci, którzy się dopiero wprowadzili, lub wkrótce wprowadzą.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Imielinczyk 13 2 miesiące temuocena: 54% 

      Tak naprawdę nie jest ważne, w jaki sposób, ale ważne jest by skutecznie ograniczyć nasilenie hałasu. Normy hałasu są po to, by ich przestrzegać. Organy decyzyjne powinny wprowadzić takie środki zaradcze, by by skutecznie ograniczyły nasilenie hałasu do poziomu mieszczącego się w normie.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 22 19 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~boom 12 2 miesiące temuocena: 57% 

      Czy tranzyt tirów musi odbywać się przez środek dużego miasta ? Od czego są planiści.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 24 18 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 11 2 miesiące temuocena: 5% 

      Warszawska Polityka Mobilności powstała przy udziale mieszkańców Warszawy, którzy wyrazili swoje oczekiwania podczas konsultacji społecznych. Polecam zapoznanie się z dokumentem.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 37 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX 10 2 miesiące temuocena: 93% 

      Jeżeli rowerzystów nazywasz ogółem mieszkańców pomijając wszystkich innych - to tak uczestniczyli w konsultacjach...

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 28 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kenez 9 2 miesiące temuocena: 8% 

      tak, rowerzyści to podludzie których trzeba gromadzić w obozach, to jest logika trolli projektu urynów.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 2 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~HP 8 2 miesiące temuocena: 56% 

      Winny jest tranzyt przez miasto. Trzeba zrobić autostradę pod Górą Kalwarią.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~SAW 7 2 miesiące temuocena: 55% 

      Wprowadzić zakaz dla TIR-ów tranzytowych przez całą dobę.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 27 22 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Imielinczyk 6 2 miesiące temuocena: 43% 

      Tak, jak jest nie może zostać. Za rozwojem dróg i zwiększaniem ruchu drogowego muszą iść rozwiązania, które dbają o jakość życia pobliskich mieszkańców. Najlepszym rozwiązaniem jest budowa przykrytego półtunelu nad tym fragmentem drogi, który biegnie obok budynków mieszkalnych. Lub bardzo wysokie ekrany, do tego pas gęstej zieleni. Wierzę w spółdzielnię, walczcie poprawę jakości życia własnych mieszkańców.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 30 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 5 2 miesiące temuocena: 7% 

      Przy dobrze rozwiniętej komunikacji publicznej nie trzeba ekranów i poltuneli. Po prostu mniej samochodów a wypromujemy ruch pieszy, rowerowy i właśnie komunikację publiczna. Mówi o tym przygotowana już Warszawska Polityka Mobilności, która czeka już tylko na zielone światło od Rady Warszawy. Tak więc ograniczenie ruchu aut osobowych i korzystanie z innych rozwiazan nastąpi zapewne niebawem.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 4 51 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX 4 2 miesiące temuocena: 91% 

      @obserwator - polityka mobilności napisana przez takich ludzi jak Puchalski i spółka nie ma racji bytu. Aby zmniejszyć hałas na Dolince wystarczy zrobić w końcu koordynację jak należy bo Wilanowska wszystko trzyma a podczas ostatnich remontów można było zastosować ciche nawierzchnie. Hałas na dolince zniknie wraz z oddaniem do użytku POW na Terespol a dolinka straci status drogi krajowej. I żadnej polityki mobilnosci tu nie trzeba.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 39 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Obserwator 3 2 miesiące temuocena: 8% 

      Są tam 3 pasy. A może np. tak: zwezamy je, ale tak aby zostały dwa w tym jeden buspas. Z trzeciego powstaje pas rowerowy i miejsca postojowe. Od razu będzie ciszej.

      Edytowany: 2 miesiące temu

      odpowiedz oceń komentarz 5 58 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~AZX 2 2 miesiące temuocena: 56% 

      @obserwator - na szczęście dolinka to droga krajowa i żadne debilizmy w postaci pasów rowerowych nie przejdą! Mało ci asfaltowej ścieżki wzdłuż dolinki?

      Edytowany: 2 miesiące temu

      oceń komentarz 27 21 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kwakwa 1 2 miesiące temuocena: 41% 

      @azx sry ze musisz wozic swoj tlusty tylek po warszawie samochodem

      Edytowany: miesiąc temu

      oceń komentarz 17 24 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1347 sekundy
    REKLAMA