Antyspam
› OGŁOSZENIA
› FIRMY
› ARTYKUŁY
B-1-POP-RADIO

Dolina Służewiecka. Tu jest stanowczo za głośno!

› bieżące 16 dni temu    7.10.2017
Kuba Turowicz
komentarzy 14 ocen 15 / 87%
A A A
Mieszkańcy okolic Doliny Służewieckiej narzekają na drogowy hałasMieszkańcy okolic Doliny Służewieckiej narzekają na drogowy hałas fot. KT

Pomiary natężenia ruchu drogowego wykazały, że normy akustyczne w rejonie Doliny Służewieckiej są przekroczone. Miasto włącza ursynowską lokalizację w plan Programu Ochrony Środowiska przed Hałasem. Zmiany mają wejść w życie w 2018 roku - zaraz po zaplanowanych konsultacjach społecznych. Kolejne pomiary będą przeprowadzone także od strony ulic Symfonii i Bartoka. 

Spółdzielnia "Stokłosy" złożyła wniosek o pomiary akustyczne już w grudniu ubiegłego roku. Mieszkańcy narzekali na nadmierny hałas przy Dolinie Służewieckiej oraz wzdłuż budynków przy ul. Symfonii i Bartoka.

Warszawskie Biuro Ochrony Środowiska zleciło firmie zewnętrznej przeprowadzenie pomiarów, które wykazały, że w rejonie Doliny Służewieckiej normy rzeczywiście są przekroczone. Maksymalne wartości mogą wynieść 65 dB w ciągu dnia i 56 dB w porze nocnej. Tymczasem w okolicy skrzyżowania z ul. Koncertową zanotowano odpowiednio 68,2 dB i 65,3 dB.

Teren wokół Doliny Służewieckiej został włączony w miejski Program Ochrony Środowiska przed Hałasem, który powstaje m. in. na podstawie tzw. mapy akustycznej.

Jeśli górne granice wartości dziennych i nocnych są przekroczone wprowadza się środki zaradcze. Jakie? W Polsce najczęściej stosuje się bariery naturalne, czyli sadzenie drzew. Popularne są też bariery dźwiękochłonne i rzecz najbardziej oczywista - poprawa jakości dróg.

Na jakie rozwiązania BOŚ zdecyduje się w rejonie Doliny Służewieckiej? Tego jeszcze nie wiemy. Konsultacje społeczne odnośnie zmian zaplanowano na przełomie 2017 i 2018 roku. Uchwała, która wprowadzi nowy program antyhałasowy, wejdzie w życie po wysłuchaniu wskazówek i uwag mieszkańców. Ci mają jednak poważne obawy.

- To nie będą pierwsze konsultacje społeczne w tej sprawie. Podczas ostatnich odrzucono wszystkie uwagi mieszkańców. Ludzie wciąż mówią o uszczerkach zdrowotnych, jakich doznają z powodu nadmiernego hałasu, jeśli urzędnicy ich nie wysłuchają, to lepiej nie będzie - komentuje Piotr Barczak, mieszkaniec, który walczy o ograniczenie hałasu drogowego w rejonie Doliny Służewieckiej.

+ 13 głosów: 15 (87%) 2 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (14)

Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ Jan
7 dni temu ocena: 100%  14
W ramach poprawy sytuacji Dolina jest obecnie na potęgę zabudowywana, gdzie się tylko da. A najgłośniej teraz będą krzyczeć ci, którzy się dopiero wprowadzili, lub wkrótce wprowadzą.
odpowiedz oceń komentarz 3 0
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Imielinczyk
14 dni temu ocena: 54%  13
Tak naprawdę nie jest ważne, w jaki sposób, ale ważne jest by skutecznie ograniczyć nasilenie hałasu. Normy hałasu są po to, by ich przestrzegać. Organy decyzyjne powinny wprowadzić takie środki zaradcze, by by skutecznie ograniczyły nasilenie hałasu do poziomu mieszczącego się w normie.
odpowiedz oceń komentarz 22 19
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ boom
14 dni temu ocena: 57%  12
Czy tranzyt tirów musi odbywać się przez środek dużego miasta ? Od czego są planiści.
odpowiedz oceń komentarz 24 18
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Obserwator
15 dni temu ocena: 5%  11
Warszawska Polityka Mobilności powstała przy udziale mieszkańców Warszawy, którzy wyrazili swoje oczekiwania podczas konsultacji społecznych. Polecam zapoznanie się z dokumentem.
odpowiedz oceń komentarz 2 37
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ AZX
13 dni temu ocena: 93% 10
Jeżeli rowerzystów nazywasz ogółem mieszkańców pomijając wszystkich innych - to tak uczestniczyli w konsultacjach...
oceń komentarz 28 2
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ kenez
13 dni temu ocena: 8% 9
tak, rowerzyści to podludzie których trzeba gromadzić w obozach, to jest logika trolli projektu urynów.
oceń komentarz 2 22
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ HP
16 dni temu ocena: 56%  8
Winny jest tranzyt przez miasto. Trzeba zrobić autostradę pod Górą Kalwarią.
odpowiedz oceń komentarz 27 21
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ SAW
16 dni temu ocena: 55%  7
Wprowadzić zakaz dla TIR-ów tranzytowych przez całą dobę.
odpowiedz oceń komentarz 27 22
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Imielinczyk
16 dni temu ocena: 43%  6
Tak, jak jest nie może zostać. Za rozwojem dróg i zwiększaniem ruchu drogowego muszą iść rozwiązania, które dbają o jakość życia pobliskich mieszkańców. Najlepszym rozwiązaniem jest budowa przykrytego półtunelu nad tym fragmentem drogi, który biegnie obok budynków mieszkalnych. Lub bardzo wysokie ekrany, do tego pas gęstej zieleni. Wierzę w spółdzielnię, walczcie poprawę jakości życia własnych mieszkańców.
odpowiedz oceń komentarz 23 30
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Obserwator
16 dni temu ocena: 7% 5
Przy dobrze rozwiniętej komunikacji publicznej nie trzeba ekranów i poltuneli. Po prostu mniej samochodów a wypromujemy ruch pieszy, rowerowy i właśnie komunikację publiczna. Mówi o tym przygotowana już Warszawska Polityka Mobilności, która czeka już tylko na zielone światło od Rady Warszawy. Tak więc ograniczenie ruchu aut osobowych i korzystanie z innych rozwiazan nastąpi zapewne niebawem.
oceń komentarz 4 51
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ AZX
15 dni temu ocena: 91% 4
@obserwator - polityka mobilności napisana przez takich ludzi jak Puchalski i spółka nie ma racji bytu. Aby zmniejszyć hałas na Dolince wystarczy zrobić w końcu koordynację jak należy bo Wilanowska wszystko trzyma a podczas ostatnich remontów można było zastosować ciche nawierzchnie. Hałas na dolince zniknie wraz z oddaniem do użytku POW na Terespol a dolinka straci status drogi krajowej. I żadnej polityki mobilnosci tu nie trzeba.
oceń komentarz 39 4
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Obserwator
16 dni temu ocena: 8%  3
Są tam 3 pasy. A może np. tak: zwezamy je, ale tak aby zostały dwa w tym jeden buspas. Z trzeciego powstaje pas rowerowy i miejsca postojowe. Od razu będzie ciszej.
odpowiedz oceń komentarz 5 58
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ AZX
15 dni temu ocena: 56% 2
@obserwator - na szczęście dolinka to droga krajowa i żadne debilizmy w postaci pasów rowerowych nie przejdą! Mało ci asfaltowej ścieżki wzdłuż dolinki?
oceń komentarz 27 21
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ kwakwa
15 dni temu ocena: 41% 1
@azx sry ze musisz wozic swoj tlusty tylek po warszawie samochodem
oceń komentarz 17 24
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji